SACRAMENTEN

De Zeven Sacramenten

Als katholieken geloven we dat God werkt doorheen de Sacramenten van de Kerk. Een Sacrament vraagt altijd geloof in Gods werking door bemiddeling van een zichtbare menselijke bedienaar die namens Jezus Christus en de Kerk handelt. Voor meer informatie over de eerste zes Sacramenten klikt u hieronder op de namen op de plaatjes of neemt u contact op met het pastorale team.

Wijdingssacrament

God kan mensen zo raken (roepen) dat ze hun leven totaal in dienst willen stellen van Zijn Kerk. Deze roeping wordt natuurlijk getoetst door de Kerkelijke leiding. Om diaken/priester/broeder/pater/zuster te kunnen worden is er allereerst een roeping nodig en daarna dient een bisschop of kloosteroverste je als kandidaat aan te nemen. Meestal meld je je via een priester aan bij de bisschop of bij de kloosteroverste. Maar dat mag ook rechtstreeks.